WARSZTATY

Warsztaty traktujemy jako tę formę pracy podczas której uczestnicy mogą w bezpieczny sposób doświadczyć interakcji, wypracować konkretne rozwiązania czy udzielić sobie informacji zwrotnej. Naszą rolą jest moderowanie i facylitacja warsztatów.

Warsztaty strategiczne

Podczas warsztatów pomagamy przyjrzeć się temu jak powinna wyglądać organizacja aby sprostać wyzwaniom rynkowym teraz i w przyszłości. Pomagamy opracować model biznesowy firmy oraz określić obecną i pożądaną kulturę organizacyjną. Po wyznaczeniu celów strategicznych pomagamy wybrać priorytety na kolejny rok. Często elementem warsztatu strategicznego jest również określenie wartości firmowych będących swoistym DNA organizacji.

Warsztaty optymalizacji pracy w zespole

Sytuacja pandemii spowodowała znaczne zmiany w funkcjonowaniu zespołów i postawiła przed nimi nowe wyzwania. Jednym z nich stało się utrzymanie i wzrost efektywności przy bardziej ograniczonych zasobach materialnych i ludzkich. Warsztaty optymalizacji pracy mają na celu pomóc liderowi i jego zespołowi w określeniu i ustaleniu, jakie aspekty w realizowanych procesach można usprawnić, zmienić, wyeliminować i jak zwiększyć poziom i jakość realizowanych zadań.
Podczas warsztatu uczestnicy dokonują analizy realizowanych aktualnie procesów, diagnozują wąskie gardła, działania powtarzalne/nie priorytetowe/niespójne, przyglądają się, które działania w największym stopniu przekładają się na wynik oraz jak rozłożone są zasoby, wypracowują nową ścieżkę procesu oraz kontraktują najważniejsze działania i wzajemne potrzeby.

Warsztaty feedbackowe

Warsztaty Feedbackowe mają na celu pomóc pracownikom we właściwym wdrażaniu informacji zwrotnej, tak aby była ona konstruktywna, działała motywująco i rozwojowo.
Umiejętność przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej jest szczególnie istotna w czasach pracy zdalnej. Podczas warsztatu uczestnicy dowiadują się dlaczego udzielanie informacji zwrotnej jest ważne a zarazem bywa trudne, poznają zasady udzielania i przyjmowania konstruktywnej informacji zwrotnej, przyglądają się trudnym sytuacjom m.in. jak emocje wpływają na informację zwrotną, poznają najczęstsze błędy w przekazywaniu informacji zwrotnej oraz ćwiczą konkretne umiejętności i wymieniają się doświadczeniami.

Warsztaty budowania zespołu

„Zespół nie jest grupą ludzi, która ze sobą pracuje. Zespół jest grupą ludzi, która sobie ufa.” (Simon Sinek)
Warsztat skierowany jest do nowo tworzonych zespołów. Celem warsztatu jest lepsza integracja uczestników oraz zwiększenie efektywności komunikacji i współpracy między nimi. Uczestnicy mogą się lepiej poznać i nauczyć efektywnego odpowiadania na potrzeby innych w trakcie codziennej współpracy.
W trakcie warsztatu uczestnicy mają możliwość doświadczyć wspólnej pracy warsztatowej i poznać swoje reakcje na sytuacje kryzysowe, poznać typ osobowości oraz styl funkcjonowania, zarówno swój jak i współpracowników, rozwinąć umiejętność skutecznej komunikacji oraz zakontraktować swoje wzajemne oczekiwania.

Warsztat integracji zespołu

Warsztaty integracji mają na celu pomóc członkom zespołu w zbudowaniu lub odnowie relacji i w poprawie wzajemnej komunikacji.
Warsztat pozwala wzmocnić naturalne więzi i relacje w zespole, ograniczyć lub zlikwidować zaburzenia w komunikacji i w dostępie do informacji.
Podczas warsztatu uczestnicy m.in. poznają wzajemną perspektywę i doświadczenia współpracowników, przyjrzą się trudnościom, nieporozumieniom, które pojawiły się w zespole i nie zostały wyjaśnione/rozwiązane, ustalą co jest potrzebne na tu i teraz do działania zespołu jako całości i zachowania zaangażowania wszystkich oraz określą wzajemne potrzeby i cele zespołowe na przyszłość.

Warsztaty strategiczne

Podczas warsztatów pomagamy przyjrzeć się temu jak powinna wyglądać organizacja aby sprostać wyzwaniom rynkowym teraz i w przyszłości. Pomagamy opracować model biznesowy firmy oraz określić obecną i pożądaną kulturę organizacyjną. Po wyznaczeniu celów strategicznych pomagamy wybrać priorytety na kolejny rok. Często elementem warsztatu strategicznego jest również określenie wartości firmowych będących swoistym DNA organizacji.

Warsztaty optymalizacji pracy w zespole

Sytuacja pandemii spowodowała znaczne zmiany w funkcjonowaniu zespołów i postawiła przed nimi nowe wyzwania. Jednym z nich stało się utrzymanie i wzrost efektywności przy bardziej ograniczonych zasobach materialnych i ludzkich. Warsztaty optymalizacji pracy mają na celu pomóc liderowi i jego zespołowi w określeniu i ustaleniu, jakie aspekty w realizowanych procesach można usprawnić, zmienić, wyeliminować i jak zwiększyć poziom i jakość realizowanych zadań.
Podczas warsztatu uczestnicy dokonują analizy realizowanych aktualnie procesów, diagnozują wąskie gardła, działania powtarzalne/nie priorytetowe/niespójne, przyglądają się, które działania w największym stopniu przekładają się na wynik oraz jak rozłożone są zasoby, wypracowują nową ścieżkę procesu oraz kontraktują najważniejsze działania i wzajemne potrzeby.

Warsztaty feedbackowe

Warsztaty Feedbackowe mają na celu pomóc pracownikom we właściwym wdrażaniu informacji zwrotnej, tak aby była ona konstruktywna, działała motywująco i rozwojowo.
Umiejętność przekazywania i przyjmowania informacji zwrotnej jest szczególnie istotna w czasach pracy zdalnej. Podczas warsztatu uczestnicy dowiadują się dlaczego udzielanie informacji zwrotnej jest ważne a zarazem bywa trudne, poznają zasady udzielania i przyjmowania konstruktywnej informacji zwrotnej, przyglądają się trudnym sytuacjom m.in. jak emocje wpływają na informację zwrotną, poznają najczęstsze błędy w przekazywaniu informacji zwrotnej oraz ćwiczą konkretne umiejętności i wymieniają się doświadczeniami.

Warsztaty współpracy

„Zespół nie jest grupą ludzi, która ze sobą pracuje. Zespół jest grupą ludzi, która sobie ufa.” (Simon Sinek)

Warsztat skierowany jest do zespołów w których szwankuje współpraca, pojawiają się konflikty i nieporozumienia. 
W trakcie warsztatu uczestnicy mają możliwość doświadczyć wspólnej pracy warsztatowej i poznać swoje reakcje na sytuacje kryzysowe, poznać typ osobowości oraz styl funkcjonowania, zarówno swój jak i współpracowników, wymienić się perspektywami, rozwinąć umiejętność skutecznej komunikacji oraz zakontraktować swoje wzajemne oczekiwania.

Wsparcie psychologiczne pracowników

Celem warsztatu jest przygotowanie przełożonych do psychologicznego wsparcia pracowników.

Program warsztatu obejmuje takie zagadnienia jak:

  1. Jak działają emocje? 
  2. Trudny czas, czy już choroba? 
  3. Jak radzić sobie z trudnymi emocjami innych? 
  4. Empatia, jako sposób na radzenie sobie (przez nieradzenie) z trudnymi emocjami innych.
  5. Granice odpowiedzialności i wpływu przełożonego na stan emocjonalny i psychiczny pracownika.
  6. Jak zadbać o swój dobrostan psychiczny?

Rozwiązywanie problemów metodą Action Learning

Rozwiązywanie problemów nigdy nie było łatwe. Wymaga umiejętności przewidywania, formułowania realnego problemu i  wyboru rozwiązania, które musimy sami wdrożyć.

Action Learning to proces grupowy podczas którego mała grupa ludzi pracuje nad rozwiązaniem realnego problemu, podejmuje działania a każda osoba biorąca udział w sesji rozwija dodatkowo swoje inne kompetencje.

W trakcie sesji Action Learning uczestnicy mogą nauczyć się jak formułować cele, określać działania niezbędne do jego realizacji oraz trenować inne kompetencje miękkie np. z obszaru komunikacji czy przywództwa.