Szkolenia

Rozwój umiejętności liderskich

Budowanie samoświadomości

Mądre i odważne przywództwo wymaga w pierwszej kolejności dobrej znajomości siebie, swoich prawdziwych silnych i słabych stron oraz tego jaki wpływ wywieramy na innych. Samoświadomość jest fundamentem na którym można budować i rozwijać kolejne umiejętności liderskie. 
W trakcie szkoleń uczestnicy mają możliwość poznać m.in. swój typ osobowości, podstawowe mechanizmy komunikacji, wpływ inteligencji emocjonalnej na zachowania swoje i innych, temat granic i asertywności oraz rolę lidera i czynniki budujące lub osłabiające autorytet.

Lider w zmianie

To, co ostatnimi czasy jest pewne to zmiana. Umiejętność adaptowania się do ciągłych zmian oraz wiedza jak wspierać zespół w trakcie zmian jest kluczową kompetencją liderów.
W trakcie szkoleń uczestnicy mają możliwość poznać m.in. fazy i etapy procesu zmiany, role i postawy pracowników w zmianie, rolę lidera w zmianie, sposób komunikacji zmian, sposób zastosowania modelu ADKAR w planowanym procesie zmiany.

Narzędzia liderskie

Bycie liderem wymaga znajomości zasad i praktycznych narzędzi pomocnych w kierowaniu zespołem.
W trakcie szkoleń uczestnicy mają możliwość poznać zasady i narzędzia m.in. systemowego podejścia do zarządzania, analizy sytuacji, planowania i wyznaczania celów, delegowania, monitorowania i kontroli, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz coachingu i rozwoju pracowników.

Rozwiązywanie konfliktów

Ludzie naturalnie unikają konfliktów. Jednak najbardziej efektywne zespoły to takie w których konflikt jest wpisany w ich funkcjonowanie. Wymaga to konkretnych umiejętności od lidera, który powinien znać naturę konfliktu i mieć wiedzę jak nim kierować oraz jak go rozwiązać.
W trakcie szkoleń uczestnicy mają możliwość m.in. zrozumieć proces konfliktu np. rodzaje konfliktów, dynamikę konfliktów, reguły eskalacji, czy fazy konfliktu, poznać swój styl reakcji na konflikt, przećwiczyć sposoby rozwiązywania konfliktów, poznać metodę „Porozumienia Bez Przemocy” oraz poznać zasady mediacji między pracownikami.

Budowanie motywacji i zaangażowania w zespole

Pozytywna motywacja i zaangażowanie pracownika w pracę wpływa bezpośrednio na poziom i jakość realizowanych zadań. Jest też istotnym elementem współtworzącym pozytywną atmosferę w zespole i spajającym go wokół wspólnych celów.
Czas pandemii i wynikająca z niego utrata poczucia stabilności mogła znacząco wpłynąć na obniżenie motywacji i zaangażowania. Od lidera ta sytuacja wymaga konkretnych umiejętności i wiedzy np. jakie aspekty wpływają na wzrost i utrzymanie wysokiej motywacji w zespole, a jakich postaw i zachowań należy unikać.
W trakcie szkoleń uczestnicy mają możliwość m.in. poznać czynniki budujące motywację i te które są ważne dla ludzi w zespole, zrozumieć jak działa motywacja wewnętrzna i w jaki sposób buduje aktywność, kreatywność i odpowiedzialność, zdiagnozować własne motywatory oraz rozpoznać jakie sytuacje obniżają, a jakie podnoszą zaangażowanie, zrozumieć różnice w osobowościach i płynące z nich potrzeby oraz poznać i przećwiczyć sposoby skutecznego angażowania pracowników w działania.

Szkolenie liderów niższego szczebla (produkcja/magazyn)

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności liderskich uczestników z uwzględnieniem specyfiki pracy pierwszego szczebla kadry zarządzającej na produkcji lub w magazynie. Szkolenia są realizowane w cyklu 4-godzinnych modułów aby w minimalnym zakresie odrywać uczestników od bieżącej pracy. Podczas szkoleń uczestnicy dowiedzą się m.in. jaka jest rola lidera pierwszej linii oraz co buduje lub osłabia jego autorytet, w jaki sposób formułować oczekiwania od pracowników oraz jak je przekazywać, jak ustalać granice we współpracy z osobami, które niedawno były jeszcze kolegami lub koleżankami, jak organizować pracę swoją i innych, jak skutecznie przekazywać i kontrolować zadania, jak reagować na łamanie zasad ale również jak budować poczucie współpracy i zespołowości. Szkolenia są w pełni dostosowane do specyfiki pracy uczestników.

Rozwój umiejętności osobistych

Asertywność

Szkolenie rozwijające umiejętność asertywnego stawiania granic. Pozwala uczestnikom odkryć, czym jest asertywność, rozwija umiejętność budowania trwałych relacji opartych na wzajemnym szacunku. Wyposaża uczestników w praktyczne narzędzia niezbędne w pracy nas sobą i potrzebne w dalszym rozwoju.
W trakcie szkolenia uczestnicy mają możliwość m.in. poznać mechanizmy interpersonalne związane z wyznaczaniem granic, zdiagnozować własny poziom asertywności, poznać i przećwiczyć umiejętności związane z asertywną komunikacją, poznać i przećwiczyć umiejętności związane z asertywnym rozwiązywaniem konfliktów, wymienić się doświadczeniami z innymi uczestnikami.

Komunikacja

„Największy problem w komunikacji polega na tym, że nie słuchamy, żeby zrozumieć. Słuchamy, żeby odpowiedzieć.” (autor nieznany)
Celem szkolenia jest poznanie mechanizmów rządzących procesem komunikacji oraz rozwój umiejętności skutecznej komunikacji z osobami reprezentującymi różne typy osobowości.
W trakcie szkolenia uczestnicy mają możliwość m.in. poznać mechanizmy interpersonalne związane z procesem komunikacji, zdiagnozować własny typ osobowości oraz typy osobowości swoich współpracowników, poznać i przećwiczyć umiejętności związane z udzielaniem konstruktywnej informacji zwrotnej, wymienić się doświadczeniami z innymi uczestnikami oraz pracować nad tak zwanymi trudnymi przypadkami.

Obsługa klienta

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności profesjonalnej obsługi klienta. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak rozpoznawać różne typy klientów i jak z nimi rozmawiać, poznają zasady obsługi klienta (przez telefon, mailowo i w kontakcie bezpośrednim), nauczą się unikać najczęstszych błędów w obsłudze klienta, przećwiczą umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami m.in. asertywnego stawiania granic oraz dobrego załatwienia reklamacji. Każde szkolenie dostosowujemy do specyfiki klienta.

Negocjacje

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności negocjacji. Podczas szkolenia uczestnicy m.in. dowiedzą się i doświadczą na czym polegają negocjacje pozycyjne, problemowe i pakietowe.

Rozwiną umiejętność przygotowania się do negocjacji oraz nauczą się zarządzać sytuacją negocjacyjną. Przede wszystkim jednak lepiej poznają siebie i swój naturalny styl negocjacji oraz poznają metody radzenia sobie z różnymi trikami w negocjacjach. Wszystko po to aby budować satysfakcję obu stron procesu negocjacyjnego.

Zarządzanie sobą w czasie

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności efektywnego zarządzania sobą w czasie. Uczestnicy dowiedzą się m.in. czy da się zarządzać czasem, jak ustalać priorytety w swojej pracy, jak skutecznie planować i organizować swoją pracę, co to jest prokrastynacja i jak sobie z nią radzić, przećwiczą na praktycznych przykładach zasady zarządzania sobą w czasie, poznają narzędzia wspierające planowanie. Zdobyte podczas szkolenia umiejętności będą mogli wykorzystać zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym.

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

„Jak cię widzą tak cię piszą”.  

Znane powiedzenie które obrazuje jaki wpływ na wizerunek człowieka ma pierwsze wrażenie, to jak się prezentuje i jak jest odbierany gdy występuje na forum.

W trakcie szkolenia uczestnicy mają możliwość poznania narzędzi autoprezentacji oraz zasad wystąpień publicznych. Dowiedzą się m.in. czy rzeczywiście pierwsze wrażenie robimy tylko raz, jak przyciągnąć uwagę innych  i jak atrakcyjnie występować na żywo i online.

Prowadzenie spotkań

„Niektórzy mówcy, zanim staną na mównicy, nie wiedzą co mają mówić, kiedy już mówią, to nie wiedzą o czym, a kiedy skończyli, nie wiedzą co w istocie powiedzieli.” – Winston Churchill

Spotkania 1:1, spotkania grupowe, rozmowy rozwojowe, rozmowy motywacyjne – czy wiesz co je łączy i co wpływa na to by były one efektywne? Umiejętność prowadzenie rozmów indywidualnych czy grupowych to podstawowa kompetencja, która ma wpływ na współpracowników i zespół.

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się m.in. jak poprowadzić skuteczne spotkania indywidualne, zespołowe, tematyczne tak by osiągać założone cele, być słuchanym i aby zachęcić odbiorców do dalszego działania.

Szkoły i Placówki Oświatowe

Nauczyciele

Sytuacja pandemii postawiła nowe, trudne wyzwania przed Nauczycielami. Z dnia na dzień trzeba było przestawić się na możliwość pracy zdalnej z dziećmi, co wiązało się nie tylko z wyzwaniami technicznymi ale również i przede wszystkim ze stresem i koniecznością zarządzania emocjami swoimi i innych. Ta zmiana wpływa na konieczność nabycia nowych umiejętności, które pozwolą dalej sprawnie wykonywać swoją pracę.
W związku z powyższym przygotowaliśmy kilka propozycji wsparcia Nauczycieli w następujących tematach:
• Organizacja pracy Nauczyciela z wykorzystaniem narzędzi Office365
• Wsparcie psychologiczne dla Nauczycieli w czasie przedłużającej się pandemii
• Zarządzanie emocjami swoimi i innych
• Radzenie sobie ze stresem w czasie pandemii
• Techniki coachingowe w pracy z Uczniami i kontakcie z Rodzicami

Dyrektorzy Szkół

Sytuacja pandemii postawiła nowe, trudne wyzwania przed Dyrektorami Szkół. Z dnia na dzień trzeba było przestawić szkołę na możliwość pracy zdalnej z dziećmi, co wiązało się nie tylko z wyzwaniami technicznymi ale również i przede wszystkim ze stresem i koniecznością zarządzania emocjami swoimi i innych. Nowa sytuacja spowodowała również, że sposób zarządzania szkołą musiał ulec zmianie. Na przykład organizacja Rady Pedagogicznej online stała się koniecznością. Ta zmiana wpływa na konieczność nabycia nowych umiejętności, które pozwolą dalej sprawnie zarządzać szkołą.
W związku z powyższym przygotowaliśmy kilka propozycji wsparcia Dyrektorów Szkół w następujących tematach:
• Zdalne zarządzanie zespołem
• Organizacja pracy Dyrektora z wykorzystaniem narzędzi Office365
• Wsparcie psychologiczne dla Dyrektorów Szkół w czasie przedłużającej się pandemii
• Zarządzanie emocjami swoimi i innych
• Wypalenie zawodowe Nauczycieli w czasie pandemii
• Zarządzanie sobą w czasie i zadaniami Dyrektora
• Techniki coachingowe w pracy z Nauczycielami
• Jak budować markę osobistą Dyrektora w trudnych czasach?

Webinary

Mój zespół w kryzysie

Celem tego webinaru jest uświadomienie osobom zarządzającym zespołami jak istotną rolę odgrywają w trakcie kryzysu. Działania, które podejmują lub których nie podejmują mają znaczący wpływ na to, co się dzieje w zespole, na postawę i efektywność pracowników.
Podczas warsztatu uczestnicy mają możliwość:
• dowiedzieć się jaka jest rola lidera w czasie kryzysu,
• przyjrzeć się o co powinien zadbać lider w pierwszej kolejności,
• dowiedzieć się jak rozmawiać z zespołem,
• poznać 6 postaw przywódczych w komunikacji kryzysowej,
• przyjrzeć się praktycznym wskazówkom zdalnego zarządzania zespołem,
• rozwinąć umiejętności radzenie sobie z emocjami innych.

Zarządzanie emocjami

Celem webinaru jest poznanie metod i technik radzenia sobie z emocjami własnymi i innych w trudnych czasach.
W trakcie webinaru uczestnicy dowiedzą się między innymi:
• jakie trudne emocje mogą pojawić się w czasie kryzysu,
• o emocjach to, co najważniejsze,
• poznają 7 kroków radzenia sobie z trudnymi emocjami,
• dowiedzą się jak radzić sobie z emocjami innych,
• dowiedzą się jak radzić sobie ze złością, lękiem i stresem.

Zarządzanie zmianą w kryzysie

Celem tego webinaru jest zapoznanie uczestników z mechanizmami towarzyszącymi zmianie oraz z narzędziami wspierającymi przeprowadzenie pracowników przez czas kryzysu.
W trakcie webinaru uczestnicy dowiedzą się między innymi:
• jak wygląda proces zmiany (m.in. jakie są fazy zmiany i towarzyszące im emocje)
• co dla lidera oznaczają różne postawy i role w zmianie,
• jak pomóc pracownikom przejść przez poszczególne fazy zmian,
• jak skutecznie komunikować się w trakcie zmian,
• jak prowadzić trudne rozmowy związane ze zmianą.